Általános szerződési feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Katona Donát egyéni vállalkozó, mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó) és a vele szerződő, illetve az ő szolgáltatását igénybe vevő partner (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Vállalkozó és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek). Az egyedi megrendelésben, egyéb dokumentumokban az ÁSZF-től eltérő rendelkezések csak mindkét fél kifejezett elfogadása esetén érvényesek. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Megrendelő a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
A Vállalkozó adatai:
Név: Katona Péter egyéni vállalkozó
Székhely: Magyarország 8411 Veszprém Buzogány utca 5.
Levelezési cím:8411 Veszprém Buzogány utca 5.
Nyilvántartási szám:59120636
Adószám: 90002434-1-39
Számlavezető pénzintézet: OTP
Számlaszám: OTP 11773425 – 06226202
IBAN számlaszám: HU14117734250622620200000000
E-mail cím: kad.akadban@gmail.com
Telefonszám: +36203299533
Tárhelyszolgáltató: DotRoll Kft.
A Honlapon folytatott tevékenység:
Vállalkozó szolgáltatása régi kádak Megrendelő egyedi igények szerinti, kádbetét cserével történő felújítása, illetőleg magának a kádbetétnek az elkészítése, abból a célból, hogy új kád megvásárlása helyett a Megrendelő egy új kád árának töredékéért régi kádját használhassa tovább, szép, felújított állapotban.
ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan, a Vállalkozó által nyújtott szolgáltatásra, amelynek megrendelése (így maga az egyedi szerződés megkötése) a katonakad.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül történik. A Vállalkozó rögzíti, hogy szolgáltatása nem minősül a 2001. évi CVIII. törvény szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak.
A Felek eltérő megállapodása hiányában a Megrendelő egyedi megrendelését kizárólag elektronikus úton adhatja le, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon:
Vállalkozó szolgáltatásának megrendelése a Weboldalon történő regisztrációhoz kötött, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult (a regisztrációt ld. a 2. pontban).
A megrendelés leadását (ld. a 3. pontban) követően a szerződés a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételek szerint módosítható, illetve mondható le (ld. a 6. pontban).
A Vállalkozó ügyfélszolgálatot nem tart fenn. A Vállalkozó a Megrendelőtől származó üzeneteket és esetleges panaszokat a megadott elektronikus levelezési címen keresztül fogadja.
A regisztráció a Weboldalon található Regisztráció menüpont alatt lehetséges; az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra.
A regisztráció során az alábbi adatokat köteles a Megrendelő megadni: név, lakcím, e-mail cím, telefonszám. Ezek közül a Vállalkozó számára nem válik megismerhetővé a felhasználónév és a jelszó.
A Weboldalon történő regisztrációjával a Megrendelő kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi tájékoztatóban foglalt adatkezeléshez hozzájárul.
A Vállalkozót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vállalkozót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Megrendelő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Vállalkozó minden regisztrációt egy önálló személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, az elérhetőségre kattintást követően van lehetőség, amely az aktív megrendelés (ek) adatait is érintheti. Vállalkozót a regisztrált adatok Megrendelő által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A megrendelői hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Megrendelő a felelős. Amennyiben a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszóhoz jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Vállalkozót.
Megrendelő vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A Vállalkozó a leadott rendeléshez kapcsolódó személyes adatokat öt évig őrzi, és ezt követően a Megrendelő kifejezett kérése nélkül törli. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A Vállalkozó által készített kádbetétekből alapvetően kétféle kategória, kicsi és nagy méretű változat létezik. Az alábbi méretig minősül kisméretűnek a kádbetét: 150 cm felett a nagy méretre vonatkozó árral kell kalkulálni.
Vállalkozó minden Megrendelő számára egyedi árajánlatot küld. A kádbetét vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, azonban a beszerelés költségét igen. A termékek ára a Vállalkozó árajánlatában minden esetben magyar forintban kerül feltüntetésre.
A Vállalkozó által nyújtott szolgáltatás, illetve az általa készített kádbetétek tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a Vállalkozó által a Weboldalon közzétett „A szolgáltatás részletes leírása és a használati utasítás” elnevezésű dokumentum tartalmazza. A Megrendelő a honlapon a „Galéria” és a „Videók” menüpontok alatt további tájékoztatást kap a Vállalkozó szolgáltatásáról.
Amennyiben a Megrendelőnek a megrendelés előtt a szolgáltatással kapcsolatban kérdése merülne fel, Vállalkozó készséggel áll rendelkezésére a megadott elektronikus levelezési címen vagy telefonszámon. A Vállalkozó az általa készített kádbetétekhez – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítást mellékel. Ha véletlenül nem kapná kézhez a kötelező használati utasítást, azt azonnal jelezze a Vállalkozónak. Amennyiben a Vállalkozó által készített kádbetét minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban a Weboldalon közöltnél több információra van szüksége, kérjük, vegye fel a Vállalkozóval a kapcsolatot a megjelölt elérhetőségeken.
Megrendelés leadása és árajánlat kérése
A Vállalkozó Weboldalán keresztül a Megrendelő azt követően tudja leadni a kívánt megrendelést, hogy a regisztrációt követően bejelentkezik és a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti a honlapon található „Megrendelés leadása és árajánlat kérése” menüpont alatt. A Vállalkozó a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A megrendelés leadása során az alábbi adatok megadása szükséges: a Megrendelő kádjának méretei (melynek leméréséhez segítséget nyújtanak a Megrendelő számára a honlapon található rajzos ábrák, ld. az oldal alján a pontos szállítási cím (mely minden esetben meg kell, hogy egyezzen a beépítés helyével); számlázási címmel.
A Megrendelő ezt követően a „Megrendelés és árajánlatkérés véglegesítése” gombra kattintással még egyszer át tudja tekinteni a megrendelése adatait, annak esetleges hibáit és módosítani tud rajtuk. Ezt követően a Megrendelő a „Megrendelés és árajánlatkérés elküldése” gombra kattintással tudja elküldeni megrendelését, illetve árajánlatkérését a Vállalkozó felé.
Adatbeviteli hibák javítása:
A Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Vállalkozó részére való elküldéséig a Weboldalon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a regisztrációs és a megrendelési felületeken.
A Megrendelő által leadott megrendelés adatait – így például a megrendelni kívánt kád méreteit, a kiszállítás helyét, stb. – a Vállalkozó áttekinteni és kikalkulálja árajánlatát a Megrendelő részére. A Vállalkozó árajánlatát a Megrendelő regisztráció során megjelölt e-mail címére küldött üzenettel juttatja el a Megrendelőnek. A Vállalkozó törekszik a Megrendelés beérkezését követő 72 órán belül elküldeni az árajánlatát, de adott esetben ez hosszabb ideig is eltarthat. Amennyiben a Vállalkozó egy héten belül sem küldi el árajánlatát a Megrendelőnek, úgy az a megrendelés el nem fogadásának minősül és a Megrendelő részéről leadott megrendelés törlöttnek minősül. A Vállalkozó a Megrendelés elfogadását abban az esetben tagadja meg, amennyiben anyaghiány vagy kapacitáshiány miatt nem tudja vállalni a megrendelt kád kivitelezését és beépítését, illetve,amennyiben a Megrendelő olyan településről rendel, amelyen a Vállalkozó szolgáltatást nem nyújt (vagy amely helyre Vállalkozó nem tud kiszállni). A Vállalkozó ezen esetekben is törekszik e-mail formájában tájékoztatni a Megrendelőt, hogy a megrendelést nem tudja elvállalni. A Vállalkozó a honlap mellett ehelyütt is feltünteti, hogy kizárólag az alábbi helyeken, településeken tudja vállalni a kádbetétek beépítését: Veszprém megye, Fejér megye, Budapest, Győr, Balaton vonzáskörzete.településeken tudja vállalni a kádbetétek beépítését: Veszprém megye, Fejér megye, Budapest, Győr, Balaton vonzáskörzete.településeken tudja vállalni a kádbetétek beépítését: Veszprém megye, Fejér megye, Budapest, Győr, Balaton vonzáskörzete.
A Vállalkozó által a Megrendelőnek küldött visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelő által a regisztráció és a megrendelés leadása során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés. Vállalkozó által generált egyedi azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt kádbetét tulajdonságait, a becsült teljesítési határidőt, a kádbetét elkészítésének, kiszállításának díját és az esetleges egyéb költségeket is tartalmazó árajánlatot, az árajánlat szerint meghatározott vételárelőleg összegét – mely minden esetben az árajánlat szerinti teljes ár 30%-nak megfelelő összeg –, valamint a Vállalkozó számlavezető bankját és bankszámlaszámát, melyre az előlegfizetést teljesíteni kell. Amennyiben bármely adat megküldése a fentiek közül a Vállalkozó részéről elmarad, a Megrendelő késedelem nélkül jelezni köteles azt Vállalkozónak.
A megrendelés elfogadása:
A Megrendelő által leadott megrendelés kizárólag azt követően minősül elfogadottnak és bír kötőerővel a Felek között, amennyiben a Megrendelő a Vállalkozó általi visszaigazolásban és árajánlatban rögzített vételárelőleg összegét a Vállalkozó részére átutalással teljesíti. A Megrendelő az átutalásban megjegyzésként köteles rögzíteni a Vállalkozó által részére megküldött egyedi rendelési azonosítót. Az előleg megfizetésének időpontja – és így a megrendelés elfogadásának és a Felek közötti szerződés létrejöttének időpontja – az a dátum, amikor az előleg teljes összege a Vállalkozó bankszámlaszámán jóváírásra kerül, melynek megtörténtéről Vállalkozó külön e-mailben értesíti a Megrendelőt, az előleg megfizetéséről szóló számla megküldésével együtt.Amennyiben a Megrendelő a vételárelőleg összegét a Vállalkozó által e-mailben megküldött árajánlat küldési időpontját követő 8 (nyolc) napon belül nem fizeti meg, úgy – a felek eltérő megállapodásának hiányában – a leadott megrendelés a Vállalkozó által el nem fogadottnak, illetve megtagadottnak minősül és a szerződés nem jön létre a felek között. Ha a Megrendelő a megrendelés bármely fázisában hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy napon belül jeleznie kell a Vállalkozó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.Ha a Megrendelő a megrendelés bármely fázisában hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy napon belül jeleznie kell a Vállalkozó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.Ha a Megrendelő a megrendelés bármely fázisában hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt egy napon belül jeleznie kell a Vállalkozó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben foglaltak irányadóak.
A Vállalkozó a Ptk. 6:82. §-a alapján tájékoztatja a Megrendelőt, hogy:
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Amennyiben a Vállalkozó a vételárelőleg Megrendelő általi megfizetését követően észleli, hogy a megrendelést valamely okból nem tudja teljesíteni, úgy a Vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Megrendelő e-mailben értesítést kap. Ebben az esetleg a Megrendelő által teljesített kifizetést a Vállalkozó haladéktalanul, de legkésőbb 3 (három) napon belül visszatéríti a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra történő átutalással.
A Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a megrendelés visszaigazolása és az árajánlat megtételekor megadott szállítási határidő – tekintettel arra, hogy az alapanyagot a Vállalkozó külföldről rendeli –, csak becsült határidő, melytől a Vállalkozó eltérhet. A Vállalkozó vállalja, hogy a megrendelés elfogadását követően a kádbetétet legkésőbb 10 (tíz) héten belül legyártja, elkészíti és a Megrendelővel közösen egyeztetett időpontban a szállítási helyre kiszállítja.
Amennyiben a Vállalkozó elkészül a kádbetét legyártásával, úgy a Megrendelő által megadott e-mail címre üzenetet küld annak érdekében, hogy a kiszállítás, illetve a beépítés időpontját egyeztesse a Megrendelővel. A kiszállítás időpontját a Felek órára pontosan határozzák meg. Amennyiben az időpontról a Felek telefonon vagy szóban egyeztetnek, a Vállalkozó ebben az esetben is írásos megerősítést küld a Megrendelőnek a kiszállítás, illetve beépítés időpontjáról, továbbá a korábban megadott szállítási-beépítési címről, melynek megfelelőségét a Megrendelő köteles e-mail formájában megerősíteni a Vállalkozó felé. A leegyeztetett időponttól eltérő időpontban való kiszállítási igényt a Megrendelő a kiszállítást megelőző legkésőbb 3 (három) napon belül köteles jelezni a Vállalkozó felé.
Határidőben történő teljesítésnek minősül a Vállalkozó részéről, amennyiben a Vállalkozó a kádbetét legyártásával elkészül, azonban azért tudja csak 10 (tíz) hetet meghaladóan kiszállítani, illetve beépíteni, mert a Megrendelőnek az általa javasolt időpont nem megfelelő, így a Felek attól eltérő időpontot egyeztetnek le és ez az e pontban rögzített teljesítési határidőt meghaladja.
A megrendelés módosítása
(1) A megrendelés Vállalkozó általi elfogadását megelőzően, a megrendelés véglegesítését követően csak akként tudja módosítani megrendelését, amennyiben a katonakad.hu weboldalon a „megrendelés módosítása” menüpontban újra kitölti a megrendelés adatait és beküldi azokat. A Megrendelés módosításának véglegesítésére és elküldésére a Megrendelés leadásánál írtak irányadóak.
(2) A megrendelés Vállalkozó általi elfogadását követően a Megrendelő legfeljebb 72 (hetvenkettő) óráig tudja módosítani a megrendelést, tekintettel arra, hogy a Vállalkozó a vételárelőleg beérkezését követően nyomban megkezdi a kádbetét legyártását és kára származhat abból, amennyiben az egyedi megrendelés alapján elkészített (esetlegesen félkész) kádbetétre vonatkozó megrendelés paramétereit a Megrendelő utóbb módosítani kívánja.
A megrendelés lemondása, elállás
(1) A megrendelés elfogadása előtt a megrendelés lemondása külön aktushoz nem kötött; amennyiben a Megrendelő nem fizeti meg a Vállalkozó által bekért 30%-os vételárelőleg összegét a Vállalkozó általi árajánlat e-mailben történő megküldését követő legkésőbb 8 (nyolc) napon belül, úgy a leadott megrendelés automatikusan töröltnek, illetve lemondottnak minősül. Amennyiben Megrendelő a fentiek ellenére mégis kifejezett módon szeretné visszamondani a korábban leadott megrendelést, úgy természetesen ezt megteheti a megadott kapcsolati módon valamelyikén.
(2) Amennyiben a vételárelőleg megfizetését követően jelzi a Megrendelő a Vállalkozó felé, hogy a szerződéstől eláll, úgy a Vállalkozó a kádbetét gyártását leállítja és a korábban megfizetett vételárelőleg nem jár vissza Megrendelőnek. A Megrendelő elállása esetén Vállalkozó elállás közléséig elkészített kádbetétet szabadon felhasználhatja, értékesítheti vagy megsemmisítheti.
A Vállalkozó az elkészített és beépítésre váró kádbetétet a jelen ÁSZF-ben foglalt díjszabás szerint saját eszközével szállítja el a Megrendelő által megjelölt szállítási címre, mely minden esetben meg kell, hogy egyezzen a beépítés helyével. A Vállalkozó a beépítésért külön díjat nem számol fel, kivéve, hogyha az átlag beépítési időhöz (ami körülbelül 1 óra időtartamú) képest az okoz megnövekedett beépítési időt a Vállalkozónak, hogy befalazott kádszifon, munkaterület nem megfelelő hozzáférése, egyéb felmerülő körülmények.
A kiszállítás díja az alábbiak szerint alakul:
A kiszállítási díj egyedi ajánlathoz kötött.
Beépítés díja a jelen pontban foglalt átlag beépítési időtől eltérő esetekben:
A Vállalkozó felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a kiszállítás díja 1 (egy) alkalommal való kiszállítást jelent, méghozzá a Felek által közösen egyeztetett időpontban. Amennyiben a Megrendelő a megbeszélt időpontban nem tudja a Vállalkozót fogadni a kiszállítás helyén, úgy a Vállalkozó maximálisan 15 (tizenöt) percet várakozik a kiszállítás helyén, ezt követőn pedig a kiszállítás meghiúsultnak minősül és a Vállalkozó jogosult a helyszínt elhagyni. A Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy a Vállalkozó nem jelent meg a kiszállítás helyszínén, illetve, hogy a Megrendelő a kiszállítás helyén jelen volt és a kiszállítás, illetve a beépítés meghiúsulása a Vállalkozó magatartására vezethető vissza.
A vételárelőleg (a teljes vételár 30%-a) megfizetése – a Felek eltérő megállapodása hiányában – banki átutalással/banki befizetéssel történhet.
A fennmaradó vételár (a teljes vételár 70%-a) megfizetése – a Felek eltérő megállapodása hiányában – kizárólag készpénzben történő fizetéssel lehetséges, azt követően, hogy a Vállalkozó a kádbetét beépítését követően átvette a Megrendelő és két tanú által aláírt teljesítési igazolás (TIG) egy eredeti példányát. A Vállalkozó a TIG átvételét követően kiállítja a számlát és átadja Megrendelő részére, aki köteles a számlát haladéktalanul rendezni. A számla tartalmazza a vételár vételárelőlegen felüli fennmaradó részét, illetve a kiszállítás díját, továbbá, a Vállalkozó által a 7. pontban meghatározott egyéb díjat, amennyiben az felmerült. A Vállalkozó a számlát a vonatkozó hatályos jogszabályokban, így különösen az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben előírt feltételeknek megfelelően állítja ki.
Amennyiben a Megrendelő a számlát nem rendezi a számla kiállítását követő legkésőbb 3 (három) napon belül, úgy a Vállalkozó jogosult a teljesítésre póthatáridőt tűzni, majd annak eredménytelen elteltét követően jogi úton szerez érvényt a számlából eredő követelésének, melynek minden jogkövetkezményét és költségét (így eljárási- és ügyvédi díj) a Megrendelő köteles viselni.
A Vállalkozót a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék(kádbetét) nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel kezdődik, tehát a termék üzembe helyezésének napján. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek. A Vállalkozó által készített kádbetétekre – tekintettel arra, hogy eladási áruk meghaladja a 10.000,- F-ot, azonban nem haladja meg a 100.000,- Ft-ot – a Kormányrendelet 2.§ (1) bekezdésének a) pontja egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a kádbetét Megrendelő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban („A szolgáltatás részletes leírása és a használati utasítás” elnevezésű dokumentum) foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás körébe tartozó hiba esetén a Megrendelő: elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Megrendelőnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.
Ha a Megrendelő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelő a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Megrendelő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Megrendelő a termék meghibásodása miatt az üzembe helyezéstől számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Vállalkozó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni. A
Vállalkozónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Megrendelő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik.
A Vállalkozó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Megrendelőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
A jótállás nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Megrendelő Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 13. pontban feltüntettettek alapján.
A Megrendelő a Vállalkozó hibás teljesítése esetén a Vállalkozóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozó költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozó adott okot.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozóval.
A Megrendelő közvetlenül a Vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Vállalkozótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Vállalkozó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Vállalkozó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Megrendelőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Megrendelő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha a Megrendelő a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Vállalkozó nem vállal felelősséget.
A Megrendelő a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Vállalkozó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Vállalkozó kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Megrendelő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Vállalkozó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Vállalkozó nem vállal felelősséget.
A Megrendelő által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Vállalkozó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Vállalkozó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt a Megrendelő elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység a Megrendelő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Megrendelőt terheli a felelősség.
Amennyiben a Megrendelő a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozónak. Amennyiben Vállalkozó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Vállalkozó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése, letöltése, vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Vállalkozó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett, kivételt képez ez alól az adatok tömeges letöltése, ami magáncélú felhasználásra sem engedélyezett írásbeli hozzájárulás nélkül. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Vállalkozó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. A Vállalkozó jogosult kizárni azokat az látogatókat a Weboldal használatából, akik ezeket a feltételeket megsértik.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Megrendelőnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Vállalkozó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Megrendelő a Vállalkozó tevékenységével vagy az elkészített kádbetétekkel kapcsolatos fogyasztói kifogásait az ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeken terjesztheti elő. A Vállalkozó az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Megrendelőhöz eljusson. Ha a panaszt a Vállalkozó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. Az írásbeli panasz és a válasz másolati példányát a Vállalkozó köteles öt évig megőrizni. A Vállalkozó a Megrendelő által előterjesztett kifogásokat az ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeken fogadja.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Amennyiben a Vállakozó és a Megrendelő közötti esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Vállalkozóval való békés tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára:
– Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: amennyiben Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
– Békéltető testület: A kádbetétek minőségével, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Vállalkozó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Veszprémi Békéltető Testület elérhetőségei: Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (Fsz. 115-116.); E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu; Központi telefonszám: +36-88-814-121; Fax: +36-88-412-150 (VKIK fax).
A Megrendelő lakóhelye (tartózkodási helye) alapján elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Vállalkozó köteles a békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
– Bírósági eljárás: Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A Weboldal WordPress alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus- és védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való megrendelés feltételezi a Megrendelő részéről az Internet technikai és műszaki korlátjainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
A Vállalkozó bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Vállalkozó a módosításokról a Megrendelőket a Weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldalon történő rendelés leadásának feltétele, hogy a Megrendelő a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.
Az Általános Szerződési Feltételek pdf formátumban történő letöltéséhez kattintson ide!
Veszprém, 2021. május 2.
Kérjen árajánlatot az alábbi űrlap kitöltésével, kollégánk felkeresi önt a személyre szabott ajánlattal.